Km avgjordes under helgen!

Publicerat: 2023-08-29 09:49

Km spelades den 26-27 augusti och 39 spelare kom till start!

KM avgjort, Banskötsel och info om vad som sker framåt

Klubbmästerskapet spelades den 26-27 augusti och 39 spelare kom till start. Herrklassen spelade 36 hål på lördag & 18 hål på söndag, damerna spelade 18 hål på lördag och 18 hål på söndag.  Helgen bjöd på bra väder och banan var i absolut toppskick, med en hel del tuffa flaggplaceringar som gjorde det utmanande för spelarna.

I herrklassen vann Magnus Waldehagen. Magnus avslutade imponerande och sköt 69 slag för att vinna med ett, med en total score på +17, han sköt hela 14 slag bättre än varv två på lördagen.  Tätt efter på en andra plats hittar vi Mårten Möller +18 & trea Filip Ekenström +19.

I damklassen vann Paulina Johansson med ett resultat på +16 ( 78,80)
Åtta slag efter på en andra plats hittar vi Malin Penna +24 ( 84,82)

Trea kom Helena Rhodin på +34 (93,83)

Fullständiga resultatet hittar du på min golf

Stort grattis till er alla på pallen!

Ett jättetack till Eva Andersson , Eva Windisch &  Elisabeth Jacobs som var tävlingsledare.

Slutligen tackar vi banpersonalen för det fina jobb ni gjorde under helgen och har gjort under hela året!

Ta hand om banan!

Laga nedslagsmärken, lägg tillbaka uppslagen torv och att kratta bunkrarna.

Vi på klubben är måna om vår fina bana. Därför är det av extra stor vikt att vi alla tar hand om den. Nedslagsmärken som inte lagas direkt kan ta upp till fyra veckor att läka. Ha som regel att laga ditt egna märke, ser du fler ta det också.

Vänliga hälsningar

Joakim