Banvärdskväll 9/5

Publicerat: 2023-05-02 11:40

Välkommen på banvärdsväll tisdagen 9/5 kl. 18.00

Vi njuter nu av solen, småfåglarnas sång och längtar efter en härlig vår med påföljande golfsäsong!

Banvärdar har uppskattats mycket i de enkäter som kommit in från medlemmar och gäster. Det är en viktig del för trivseln på banan och för att stärka klubbkänslan. Vi behöver fler frivilliga!

Normalt behövs det två personer per dag. En "Starter" och en "Banvärd". Startern finns vid första tee och hälsar spelarna välkomna och informerar om eventuella tillfälliga lokala regler. Banvärden finns på banan i en golfbil för att ha koll på spelet och se till att tempot flyter på. Vid lunchtid är det vanligt att byta roller.

Arbetspasset är vanligtvis 8.30 - 15.00. Ersättningen är lunch och fika, men den stora belöningen är den personliga kontakten som du får med både medlemmar och gäster.

Är du intresserad av att ställa upp? Skicka ett mejl till kansli@salemsgk.se så blir du inbjuden till en mer detaljerad genomgång.

Är du nyfiken på att höra mer? Kom till vår banvärdskväll tisdagen 9:e maj klockan 18.00. Anmäl dig här. Vi bjuder på enklare fika.

Välkommen!

Leif & Yvonne